Passie voor koffie sinds 1938
Om te begrijpen wat La Tazza d’oro is, gaan we 80 jaar terug in de tijd, toen de echtgenoten Giuseppe en Carmela Murgia de eerste koffiebranderij openden in de stad Cagliari. Memorabele jaren van veranderingen en vorderingen die we samen met u willen herleiden.
Het was 1938, op Sardinië was koffie een zeldzaam product, beperkt tot een beperkte elite vanwege de grondstofkosten en het gebrek aan koffiebranders in het gebied. Wie in Cagliari stopte, was gewend om de branderij of een van de “versgemalen” koffiewinkels La Tazza d’oro te bezoeken.
Dankzij de passie van de oprichter, zijn voortdurende inzet en de aandacht voor de klanten, verspreidde deze drank alle liefhebbers van Sardinië en werd hij algemeen gebruikt.
De houding ten opzichte van innovatie en het zoeken naar continue verbeteringen, zorgde ervoor dat ons bedrijf nog verder groeide en in de jaren ’70 een fabriek opende in Viale Elmas, uitgerust met een ultramodern machinepark.
Op deze manier hebben we onze productiecapaciteit kunnen verbeteren om aan de groeiende vraag te voldoen.
In 2008 verhuisde La Tazza d’oro naar een groter pand in de locatie Macchiareddu – Cagliari, van waaruit de pakketten binnen korte tijd na het verpakken naar de verkooppunten worden verzonden om ervoor te zorgen dat het product altijd vers wordt afgeleverd. Het resultaat is een koffie geroosterd en gemaakt op Sardinië, wiens reis trots de grenzen van het eiland zal overschrijden.
Het bedrijf stelt zijn eigen kennis in de sector ter beschikking door sectorale evenementen zoals Coffee Campus en trainingen op het grondgebied te organiseren via Training LAB.
Vanaf 2012
Het is een gemeenschappelijke passie die twee belangrijke realiteiten van het Italiaanse brandverhaal heeft ontmoet, een sterke en intense passie zoals de beste koffie.
La Tazza d’oro bedankt voor het deel uitmaken van de groep KIMBO, deelt dezelfde criteria en kwaliteitsprocessen in de verschillende productiefasen:
selectie van de beste wortels van rauwe koffie (constant gecontroleerd en gecontroleerd door de experts van de groep);
het bewaken van de pre-productiefasen, roosteren en blenden.
Voeg daarbij het verdere voordeel in de fase van verwerving van grondstoffen: tank aan de bijdrage van Interkom, een groepsmaatschappij gespecialiseerd in de handel in rauwe koffie, La Tazza d’oro volgt nauwlettend de koffieoogsten in de verschillende gebieden van de tropische zone . Koffie is in feite een product dat uit de grond komt, dezelfde plantage produceert elk jaar verschillende vruchten die veranderen naargelang het seizoen, het weer en de meteorologische omstandigheden. De experts van Interkom identificeren elk jaar de beste oogsten, en de kwaliteiten die geschikter zijn om de recepten La Tazza d’oro samen te stellen en ze in de loop van de tijd altijd hetzelfde te laten zijn.
Vandaag zijn we marktleider op Sardinië met onze drie merken – La Tazza d’oro, Caffè Karalis en Adesso Espresso – en onze koffies zijn bekend, gewaardeerd en gedistribueerd in meer dan 20 landen en op drie continenten. Dankzij de jarenlange expertise en gedurfde en vernieuwende ondernemerskeuzes zijn wij in staat om een ruime keuze aan kwaliteitsproducten en een accurate service aan de klanten aan te bieden, die onze onderscheidende kenmerken vertegenwoordigen.
La Tazza d’oro is in staat geweest om technologie te creëren en erin te investeren, de goede en oprechte, altijd met respect voor de cultuur en traditie van goede koffie. We zijn altijd toegewijd geweest om aan elke smaak te voldoen en om een constante kwaliteit van elke blend te garanderen. Het is gewoon ervaring, technisch vermogen en de smaak die dit een buitengewone koffie maken.
Veelzijdigheid is een ander onderscheidend kenmerk: met de barlijn/Ho.re.ca (in granen, gemalen en in capsules) en de huislijn (in granen, gemalen voor mokka en voor espressomachine, pads en capsules) gaan we richting de specifieke behoeften van twee verschillende sectoren. Verschillende melanges waarbij de basisingrediënten steeds dezelfde zijn: passie, innovatie en continue inzet om de juiste smaak te vinden.